Login met sessies?

  • Hallo iedereen,


    ik ben al een tijdje opzoek om binnen Java een login systeem te hebben met MySQL.
    Ik heb al verscheidene tutorials opgezocht, alleen eindigen deze met als resultaat dat als alles juist is, dat deze een popup toont met daarin login succesvol of dergelijke, maar geen sessie of dergelijke starten.


    En ik vraag me nu dus af, hoe het in hemelsnaam dan mogelijk is om bepaalde elementen alleen te laten zien wanneer men ingelogd is, en bepaalde elementen wanneer men dat niet is.


    Kan iemand mij toevallig hierbij helpen?


    Alvast bedankt,
    Met vriendelijke groet

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je hebt niet zoals in PHP echte sessies. Wat je zou kunnen doen is een db tabel maken met gegevens die je wil weten.


    Deze geef je een unieke key mee. De unieke key zet je vervolgens in een bestand die je telkens oproept.


    Of je maakt een user class met daarin de gegevens en die Geef je steeds méé in je classes.


    Het 2e heb ik liggen.het zijn niet de meest veilige oplossingen. Misschien dat @Tim er een weet

  • Dit zal je zelf moeten schrijven ;) binnen PHP zijn deze classes voor jouw geschreven en wordt dit afgehandeld door je Apache server... Wanneer je phpinfo() uitvoert zie je namelijk ook de locatie van je sessies staan...


  • Hallo,


    Wat ik allereerst wil vragen is; wat voor Java applicatie betreft het? Één op de computer of één op de server (J2EE)?
    Want indien het één betreft op de computer, dan raad ik aan om via bijv. een REST API te gaan werken om te voorkomen dat men direct bij je mysql database kan.


    Ik zal eens kijken naar hoe ik het eerder eens heb gedaan. Maar dat gaat even duren. Ik ben even op vakantie ;)


    Mvg,
    Tim

  • Het mooie van Java ten opzichte van PHP, is het feit dat je de sessions niet op disk hoeft op te slaan, maar in geheugen kunt bewaren. Dit is veel sneller! Dus ga alsjeblieft je session-data niet in een trage database opslaan of op het trage filesystem maar houd je sessions in memory.


    Wat bedoel je exact met op een computer? Draait de Java-applicatie zelf op de client? Dus is het een applicatie die door alle gebruikers afzonderlijk wordt gedraaid? Als het antwoord daarop ja is, wat is dan de reden dat gebruikers moeten inloggen? Afhankelijk van die vragen zou ik gaan voor een technologie als JAAS of Spring Security. Hoe dan ook: Ga dit niet volledig zelf schrijven!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!