Site niet goed in IE en Safari

  • Beste,


    ik draai een Vanilla forum script met een responsive Bootstrap theme aan,


    Volgens velen op het vanilla forum zou mijn setup geen problemen mogen veroorzaken en snappen zij er ook weinig van of is de wil er niet om het op te lossen ofwel, ze weten al lang dat het problemen oplevert en er is dus geen oplossing voor..


    Het probleem is, dat (voor zo ver ik kan testen op ie6 (winxp)), de hele site uit ze verband gerukt word... Ook in de nieuwste Safari voor winows gebeurt er iets vreemds, er komt een witte regel bovenaan de pagina...


    In Firefox en Chrome werkt alles prima...


    Zou iemand mij kunnen vertellen of het in de latere versies van IE ook nog helemaal uit ze verband word gerukt? En of iemand ziet wat dit veroorzaakt, of is vanilla gewoon niet te draaien op ie?


    30% van me bezoekers komen met safari en ruim 25 procent in ie10 of 9...


    links is http://www.tattootalk.nl


    thanks.

  • Enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? dat kan zeker niet simpel opgemaakt worden uit de broncode? Ik heb namelijk mijn header er nu op aangepast, dat het naar wit overloopt bovenaan maar nu zie ik inderdaad ook na de witte regel een grijs lijntje in chrome... heel vaag een uur geleden was er nog geen witte rand bovenaan in chrome... heb alleen me header aangepast..

  • Hallo,


    ik heb de broncode nagekeken en volgens mij heeft u dit teveel staan:

    Code
    <div class="navbar-header"><button type="button" class="navbar-toggle" data-toggle="collapse" data-target=".navbar-collapse"><span class="sr-only">Toggle navigation</span><span class="icon-bar"></span><span class="icon-bar"></span><span class="icon-bar"></span></button></div>


    verwijder dit eens en kijk eens naar het resultaat.

  • Je hebt een spectaculair probleem gevonden denk ik. Wanneer ik je site bekijk met de Chrome developer tools, zie ik dat Chrome er een zooitje van lijkt te maken. Je complete header wordt in je body geparkeerd en met een vreemde space-character wordt de witruimte boven de header veroorzaakt. De broncode laat in Chrome vervolgens niets vreemd zien.


    Hierop ben ik verder gaan zoeken. De W3C Validator (http://validator.w3.org/) geeft aan dat er een non-space character boven je doctype staat. Vervolgens heb ik een wget gedaan op je index en deze met VIM geopend. VIM liet vervolgens het volgende zien:


    Code
    <feff><!DOCTYPE html>


    Ook met syntax-highlighting off is <feff> blauw in VIM, wat aangeeft dat het een special character is.


    Dit vreemde character lijkt vervolgens naar een korte zoektocht op internet het zogenaamde BOM-character (FAQ - UTF-8, UTF-16, UTF-32 & BOM) te zijn. Hierin heb ik mij verder niet verdiept. Meestal helpt het de bovenste regel weg te halen in je editor en deze opnieuw te typen. Of nog beter, haal het vreemde karakter weg met VIM.


    Welke editor gebruik je?

  • Even om nog terug te koppelen naar dit probleem,


    het was inderdaad te danken aan BOM-characters die erin slopen toen ik aanpassingen opgeslagen heb in Notepad!


    Heb alles opnieuw geinstalleerd en de aanpassingen gedaan in Notepad++ en alles werkte prima!


    Thanks for the solution!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!