Site alleen toegankelijk maken voor mijzelf

  • Beste,


    Ik heb vandaag een domeinnaam geregistreerd met een hosting pakket. Aangezien ik er een forum op ga draaien, wil ik het forum meteen in de root installeren.


    Echter wil ik tijdens dat ik aan de site werk ook reclame maken voor de site en alvast promotie accounts aan te maken op insta flickr twitter facebook etc.


    Nu wil ik dus mijn bezoekers een under contructie pagina laten zien, en zelf het forum...


    normaal zou ik dit omzeilen door het forum te installeren in /forum/ maar ik wil dit keer dus mijn forum in de root van de site.


    Is dit mogelijk via een htacces? Ik had wel laatst op me andere host een htacces draaien die Forbidden page gaven aan bezoekers en aan mijn eigen ip adres gewoon de site, echter wil ik nu dus me gebruikers naar underconstructie.php leiden zegmaar....

  • Kan je niet in de index zetten dat als het ip niet gelijk is aan jouw ip dat ze dan gelinkt worden aan een under construction page?



    Goed idee, maar ik zou dit dan wel via de htaccess doen, als ze namelijk een ander bestand opvragen is de controle weg.
    Via htaccess kan je aangeven wie er in de ontwikkel omgeving mag komen, voorbeeld hieronder.


    Code
    order deny,allow
    allow from 127.0.0.1
    allow from 123.123.123
    deny from all


    Zo kunnen ze niet in je ontwikkel omgeving komen, wat je ook kan doen is de directory beveiligen met een wachtwoord.
    Via DirectAdmin (simpel voorbeeld) kan je de directory beveiligen met een username en password.



    Edit:
    Zie nu pas dat je het anders wil doen, excuus hiervoor.
    Dan is de oplossing van R.Haentjens wel goed, zou hem alleen op een bestand zetten die overal included is.


    PHP
    //Is het niet mijn IP-adres
    if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] != '127.0.0.1') {
        header("Location: /under_construction.php");
        exit;
    }
    else {
        //Het is jou IP-adres dus alles mag uitgevoerd worden.
        
    }

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!