iPhone 6 ondersteunt geen NFC

  • Ontwikkelaars kunnen nfc in iPhone 6 niet gebruiken - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers


    De 'Near field communication' of NFC zal niet open zijn voor ontwikkelaars op de iPhone 6. Er is hiervoor nog geen verklaring gegeven. Ze stellen NFC enkel open voor hun eigen betaaldienst Apple Pay. Dit geldt voor de iPhone 6 en de iPhone 6 plus.


    Ik denk zelf dat ze hier een grote fout begaan. Er zijn namelijk genoeg concurrenten die dit wel opengooien voor ontwikkelaars. Het enige dat ze ermee bereiken, is dat er geen andere betaal apps gebruikt mee kunnen worden.


    Waarom denken jullie dat ze het doen en wat vind jij van dit besluit?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik durf de bron 1,2,3 niet te noemen, maar ik meen nu.nl


    Hier werd het zelfde vermeld, echter wel met de aanvulling dat dit ook het geval was met TouchID en deze een half jaar/jaar later ook vrijgegeven werd voor ontwikkelaars. De verwachting is dat met de NFC chip het zelfde zal gebeuren.


    dit is iets wat ik ook aannemelijk vindt, en volledig binnen de lijn van apples strategie.
    eerst kijken wat doet de concurrent,
    dan kijken wat kan beter,
    verbeter daar waar mogelijk/nodig,
    zorg dat het bruikbaar wordt door de markt mee te krijgen / het daadwerkelijk mogelijk maken hier in het dagelijks leven wat mee te doen.
    breng het uit in een veilige omgeving en test het (eerst enkel voor apples eigen gebruik)
    voer de laatste tweaks en updates uit en geef het vrij' aan andere ontwikkelaars.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Maar is het dan niet slim om dat aan je klanten te vertellen? "We gaan eerst kijken hoe de fase met ons eigen systeem verloopt. Indien dat goed gaat, zullen wij het ook voor ontwikkelaars openzetten." Het kan nu gewoon zijn dat er mensen geen iPhone kopen door het gebrek aan NFC ondersteuning

  • Maar is het dan niet slim om dat aan je klanten te vertellen? "We gaan eerst kijken hoe de fase met ons eigen systeem verloopt. Indien dat goed gaat, zullen wij het ook voor ontwikkelaars openzetten." Het kan nu gewoon zijn dat er mensen geen iPhone kopen door het gebrek aan NFC ondersteuning


    De mensen die echt zitten te wachten op een NFC ondersteuning hebben sowieso al een Android gekocht waar dit al enkele jaren op zit.
    Ikzelf ga wel een iPhone 6 halen, maar dit komt meer omdat mijn iPhone 4 inmiddels gewoon versleten/te traag is. Als de iPhone 6 helemaal geen NFC chip had gehad had dit voor mij persoonlijk niets uitgemaakt.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • @Tieske Ik heb ook nog een iPhone 4 en al merk ik dat hij wel langzamer is, ik weet nog niet of het het geld waard is om een nieuwe te halen.


    Die van mij is inmiddels zo traag dat ik graag overstap,
    Daarnaast werkt mijn homebutton nog maar 1/3de van de tijd en is mijn aan-uit knop ook niet meer dat wat hij geweest is. dit alles samen doet mij besluiten om toch over te gaan tot een nieuwe.


    En dan heb ik (eindelijk) een reserve toestel die nog werkt, en dan gaan we eens kijken of ik hem gejailbreakt krijg met Pokemon op :P

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • NFC staat bij Apple heeeeeel bewust uit voor ontwikkelaars. Ze introduceren Apple Pay wat werkt met NFC, waarom zou je dan nu al je eigen ruiten gaan ingooien door NFC in de development kid te stoppen?


    Hiermee voorkomen ze gewoon dat er alternatieven komen en hun die markt monopoly maken, want natuurlijk zal Apple een percentage willen hebben voor instellen van Apple Pay bij ondernemers. Daarnaast is het een feit dat overstappen van bepaalde software voor bedrijven erg duur is, waardoor ze een soort van gedwongen aan Apple vast zitten die hun "Apple Pay" software verzorgd.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!