Cookiewetgeving soepeler

  • Er werd een nieuw voorstel ingediend om de cookiewetgeving op websites te versoepelen.
    Met dit voorstel zouden websites alleen nog maar toestemming dienen te vragen voor het gebruik van cookies die inbreuk op de privacy van internetgebruikers plegen.


    Zo kunnen webmasters weer gebruik maken van technische en analytische cookies, die de goede werking van de site verzekeren.
    Hierdoor zouden de grote en irritante cookie meldingen zwaar kunnen worden verminderd.


    Morgen wordt over dit voorstel gestemd. Hopelijk wordt het aanvaard.

  • Ben erg benieuwd op de uitslag van deze stemming. Dit zou namelijk niet alleen voordeel voor webmasters brengen maar ook voor de "surfer" die er zich hier aan dood aan irriteert.


    Toen de cookiewet in werd gezet werd er het volgende gezegt.


    Citaat

    “Het beschermen van de privacy van internetters is belangrijk”, aldus minister Kamp. “Tegelijkertijd moeten we er voor zorgen dat deze bescherming niet doorslaat. Burgers moeten ook kunnen profiteren van het gemak van het gebruik van internet.”


    Ik ben dan ook erg blij dat ze dit gaan herzien, want persoonlijk vind ik dat het uiteindelijk redelijk is doorgeslagen.

    “The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
    ― Jordan Belfort

  • Volgensmij wordt de wet voor webmaster nog beter,


    ik heb gekezen dat we strax niet expliciet toestemming die te krijgen alvores de cookies gebruikt mogen worden.


    melden dat ze gebruikt worden, en vervolgens de mogelijkheid om dit niet toe te staan,
    echter als mensen niet reageren/de melding negeren, mag je de cookies gewoo gebruiken.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!