Oplossingen

  • Beste,


    Ik kom nog erg vaak topic's tegen waarin de oplossing is gevonden maar niet vermeld.
    Om ictscripters een beetje op de kaart te zetten is het erg van belang dat ook de oplossing op de website/topic aanwezig is.
    Ik wil graag iedereen vragen om als de oplossing is gevonden, de daadwerkelijke oplossing ook in een reactie/edit startpost te plaatsen :)


    degene die dat al doen top! :)


    Is niet alleen voor ICTScripters handig, maar natuurlijk voor onszelf ook.


    +1 voor positiefje

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik deel soms de oplossing alleen in tekst omdat ik vaak geen code geef.
    Maar ben van mening dat een code plaatsen niet altijd verplicht is, puur om je eigen werk ook te beschermen.


    Wanneer je iets vraagt zonder (of gedeeltelijk) een code te plaatsen, heeft een antwoord met code ook niet altijd evenveel zin.
    Vaak zijn het kleine dingen waarbij een volledige code eigenlijk overbodig is, het stukje met een eventuele oplossing kan ik me wel in vinden.


    Het topic waar jij naar doelt (vermoed ik) hoeft dit ook niet te doen in mijn ogen.
    Hij vraagt om een oplossing voor een probleem waarbij gedeeltelijke code geplaatst is.
    Hij geeft aan dat het met opslaan naar een database gelukt is, een code heeft weinig zin hierin lijkt me.

  • Ik deel soms de oplossing alleen in tekst omdat ik vaak geen code geef.
    Maar ben van mening dat een code plaatsen niet altijd verplicht is, puur om je eigen werk ook te beschermen.


    Wanneer je iets vraagt zonder (of gedeeltelijk) een code te plaatsen, heeft een antwoord met code ook geen zin.
    Het topic waar jij naar doelt (vermoed ik) hoeft dit ook niet te doen in mijn ogen.
    Hij vraagt om een oplossing voor een probleem waarbij gedeeltelijke code geplaatst is.


    Hij geeft aan dat het met opslaan naar een database gelukt is, een code heeft weinig zin hierin lijkt me.



    @Wmdiensten: Nee, ik doelde niet op een topic maar gewoon over het algemeen. Daarnaast is het indd een verschil als je zelf gecreeërde code gebruikt of code wat toch al openbaar is :)

  • @A.Ruter
    Ik denk inderdaad dat dit door ieder ander weer anders geplaatst wordt, maar eigen code zal je niet snel online zien in een forum.
    Mensen zoeken sneller een oplossing voor een probleem, als dit probleem gevonden is delen ze vaak alleen hoe en laten ze niet veel meer zien.


    Maar een verplichting naar gevonden antwoord vind ik persoonlijk wel een goed idee, dit is voor andere leden ook weer handig mochten ze hetzelfde ervaren.
    Code is hierbij niet verplicht maar ze zouden gerust kunnen vermelden hoe ze dit opgelost hebben, of je het kan programmeren of niet is dan weer een ander probleem.

  • Namens de crew wil ik hier als volgt op reageren:


    Wij waarderen het als er meegedacht wordt over bepaalde zaken. In dit specifieke geval delen wij helaas niet dezelfde mening. Uiteraard willen wij dat wanneer iemand zelf de oplossing gevonden heeft dat deze gepost wordt (staat ook in de regels). Echter is er een verschil tussen de oplossing plaatsen en de daadwerkelijke code. Immers, veel mensen (waaronder ik zelf) willen niet de volledige code van een project op het wereldwijde net hebben. Daarom volstaat naar mijn en onze mening een link waarin de oplossing wordt uitgelegd ook.


    Ten tweede is het niet toegestaan in topics waarin naar jouw mening een onvolledige oplossing staat daarin te reageren en te vragen om een werkende oplossing (of volledige code). Je kunt zo'n topic uiteraard rapporteren, waardoor wij kunnen kijken en beoordelen of het antwoord nog aangevuld moet worden. Daarnaast kun je de TS altijd nog zelf een PB sturen om een stuk code of de 100% exacte oplossing te vragen.


    Hopelijk heb ik zo voldoende toegelicht, en anders hoor ik het graag.


    Met vriendelijke groet,


    Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!