Is dit nou wel of niet legaal?
heb van meerdere mensen gehoord dat dit "verboden" is aangezien het onder "spam" valt? maar zie het op de grote websites ook vaak staan.
Is dit nou wel of niet legaal?
heb van meerdere mensen gehoord dat dit "verboden" is aangezien het onder "spam" valt? maar zie het op de grote websites ook vaak staan.
Ja verboden,
Maar je mag met MSN-Invite wel 1 mailtje per maand.
Dus als je dat insteld is er niks aan de hand.
mja ik wil het eigenlijk 1 x in de 3 maanden doen dan.. maar wil eerst zeker zijn dat ik niet een mega boete krijg
verkeert gelezen, het mag wel zo ver ik weet. er is hieer laatst ook een topic over geweest over hoe en wat volgens mij.
@ the blackman.. als je goed kunt lezen staat er:: maar wil eerst zeker zijn dat ik niet een mega boete krijg
Citaat@ the blackman.. als je goed kunt lezen staat er:: maar wil eerst zeker zijn dat ik niet een mega boete krijg
ik gaf net toe dat ik niet goed kon lezen.;)
Ik heb gewoon dat je 1x MSN invite kan doen per ronde.
Een ronde duurt minstens 3 maand dus het mag dan;)
heeft iemand een werkende msn invite die ook naar andere mailadressen verstuurd en niet alleen naar @hotmail of @live?
Zolang je maar netjes een afmeld-link in de e-mail vermeld is er dacht ik niks aan de hand. Hyves hanteert ook op deze manier. En als er een groot bedrijf is wat vele mails stuurt is het Hyves wel!
Ik denk dat die van banditi het wel doet.
die van banditi heb ik niet aangezien die er bij mij niet inzat?:P
Gezien de wet t.o.v. artikel 41 van Wet Bescherming Persoonsgegevens, kan je vervolgd worden als je contactpersoon moeilijk doet.
Hierbij even een citaat uit het artikel:
CitaatToon MeerArtikel 41
1.
Indien gegevens worden verwerkt in verband met de totstandbrenging of de instandhouding van een directe relatie tussen de verantwoordelijke of een derde en de betrokkene met het oog op werving voor commerciële of charitatieve doelen, kan de betrokkene daartegen bij de verantwoordelijke te allen tijde kosteloos verzet aantekenen.
2.
In geval van verzet treft de verantwoordelijke de maatregelen om deze vorm van verwerking terstond te beëindigen.
3.
De verantwoordelijke die voornemens is persoonsgegevens aan derden te verstrekken of voor rekening van derden te gebruiken voor het in het eerste lid bedoelde doel, neemt passende maatregelen om de betrokkenen de mogelijkheden bekend te maken tot het doen van verzet. De bekendmaking vindt plaats via een of meer dag-, nieuws-, of huis-aan-huisbladen of op een andere geschikte wijze. Bij regelmatige verstrekking aan derden of gebruik voor rekening van derden vindt de bekendmaking ten minste eens per jaar plaats.
4.
De verantwoordelijke die persoonsgegevens verwerkt voor het in het eerste lid bedoelde doel, draagt zorg dat, indien daartoe rechtstreeks een boodschap aan de betrokkene wordt toegezonden, deze daarbij telkens wordt gewezen op de mogelijkheid tot het doen van verzet.
Deze verantwoordelijke lijkt mij in dat geval degene die de MSN lijst upload, maar ik krijg niet van te voren per MSN een vraagje of ik dit wel goed vind, of daarna een optie om te zeggen dat ik niet meer van dat soort dingen wil ontvangen...
Als verantwoordelijke kan de website eigenaar ook gekozen worden, omdat hij de service aanbied.
Je kan nu aankomen met het argument "Maar je geeft toch geen toestemming om mails te sturen"? Nee, maar als jij mij jouw emailadres geeft, is dat feitelijk hetzelfde als toestemming geven om mails naar dat adres te sturen. Als iemand anders mij jouw adres geeft, is hij in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens, en dus is hij strafbaar.
Tevens bij een ongeautoriseerd bericht, zonder toestemming is het verplicht een link te hebben om je uit te schrijven, en GEEN mails meer te ontvangen.
Tevens vond ik dit:
Citaat
In Nederland is de nieuwe telecommunicatiewet is in werking gegaan. Hiermee moet eindelijk een einde komen aan het ongeremd kunnen versturen van spam.
Dankzij de nieuwe wet moeten verzenders van massamailtjes voortaan kunnen aantonen dat de ontvangers zich hebben aangemeld bij de desbetreffende instelling, of deze nu commercieel, charitatief of ideëel is. Bovendien mogen afzenders in het vervolg niet meer het adres van de afzender verhullen of vervalsen.
Het is niet verboden.
De msn invite die wij kennen is wel verboden,je moet namelijk de mensen kunnen uit vinken.
(die krijgen dan geen mail)
Ook moet je de mensen op de hoogte stellen van deze mail.
Een msn invite is eigenlijk een Tell a friend
Bij ’Tell a friend’-systemen verzendt een website (op initiatief van en namens een gebruiker) een e-mail zonder voorafgaande toestemming van de geadresseerde. Dit valt onder het verbod op het verzenden van ongevraagde elektronische berichten voor commerciële, ideële of charitatieve doelen (spam). Een persoonlijk e-mailadres is verder altijd een persoonsgegeven. De Wet bescherming persoonsgegevens stelt eisen aan het gebruik van persoonsgegevens.
(nog een duidelijk pdf bestand waar in word uitgelegd wat wel en niet mag. http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=2789
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!