windows 7 instalatie

• heeey mensen,

ik doe ict op school en weet best veel over pc's,
    maar ik heb nu een nieuwe pc gekocht, (nieuw moederbord en processor) maar ik wil net mijn hardeschijf overplaatsen maar die pakte hij niet, naja dat is dus omdat hij mijn drivers niet meer kende, maar ik wou net een nieuwe instalatie erop zetten maar als hij de bestande heeft gelade, krijg ik blue screen dat het systeem is afgesloten oO ik weet totaal niet wat het kan zijn :S alles zit goed erin, en goed vast :s
    iemand een idee?

alvast bedankt.

• ik neem aan dat t een ander moederboard is waardoor de oude installatie niet het nieuwe herkent.
    Dit komt door de drivers maar ook door de chipset.
    Als je een nieuwe installatie moet doen dien je het volgende te doen:

stap1: zet je pc aan en druk meteen op F2 of del.
    Stap2: hij opent bios nu ga je naar het tabblad boot.
    stap3: zet je harde schijf op 2 en je cd/dvd speler op 1 nu moet hij instaleren.(L)

• Die BSOD geeft ook een error code.
    Zodra je deze in google overtypt, dan zie je waarom je de BSOD krijgt.
    Dit kan aan allerlei zaken liggen, kan zijn dat je moederbord de snelheid van de CPU niet aankan.
    Of misschien verkeerd geheugen erop, kan echt vanalles zijn.

Dit is ook iets wat je op de ICT opleiding krijgt :p

--------------

marlon, hij boot al vanaf cd, dus zijn boot volgorde staat juist.
    Indien je zijn bericht goed leest, had je dit kunnen weten ;)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• marlon: Lees deze zin goed:
    "maar ik wou net een nieuwe instalatie erop zetten maar als hij de bestande heeft gelade, krijg ik blue screen dat het systeem is afgesloten".

Als je deze zin kan begrijpen, dan kan je er al uithalen dat het booten lukt. ;)

Mocht je het nu nog niet begrijpen, bestanden laden komt enkel na het booten van de cd of dvd ;)

Het bovenstaande bericht werd geplaatst door een lid waarvan het account verwijderd is.

• erhm okee, kijk ik zal de stappen even zeggen hoe ik het heb gedaan,
    ik heb een nieuw moederbord gekocht met een i3 processor.
    Ik heb ze ingebouwd in mijn pc en mijn hardeschijf erin gehangen, maar het nieuwe moederbord vond de drivers niet omdat het totaal ander moederbord was.
    als ik hem opstart druk ik f12(voor boot menu) en selecteer ik CDROM
    dan gaat windows 7 instalatie cd zijn bestanden laden,
    daarna krijg ik een error, maar die error kan 20 dingen zijn ^^"
    ik ga even proberen met mijn bios, om mijn cdrom op 1 te zetten,

SC-Webmedia, dit krijg je met opleiding ict? hahahahaha nee okee laat me niet lagge vriend :D mijn docent zegt; jah ik weet hoe je een site maakt, dan vraag ik:
    meneer hoe roep je ook al weer een sessie aan ['sessie'] of ('sessie'), en dan zegt die: hahaha jaah das een goede zeg maar als je het hebt,
    ook wel, ik weet het niet :O:$

stomme docent echt, kan hem neit uitstaan, ik kan echt alles zegge tege hem maar hij begrijpt het niet, als ik zeg meneer u moet u schijf formatere, gaat die zegge, nee dan krijg ik een virus omdat die dan 24/7 met internet is verbonde...
    WTF! ><

• Nou bij je ICT opleiding, leer je hoe je de fout moet achterhalen bij een BSOD (Blue Screen Of Death)!
    Kan dit weten, aangezien ikzelf dit ook heb gehad (2 jaar terug).

Maar om over je docent terug te komen, hij moet moet jullie op weg helpen.
    Maar hij mag niet het directe antwoord geven.
    Ze verwachten namelijk, dat jezelf ook wat probeerd.
    Wil het dan nog niet lukken, dan horen ze je te helpen...
    Zo niet, dan moet je naar je mentor gaan en klagen!

Tevens staat je cdrom al op 1, anders kan hij ook geen bestanden laden vanaf de cd ;)

Die errorcode, kan je overaan van de BSOD terug vinden.

Om je een idee te geven van die code, raad je aan deze site een te bekijken: http://www.geekstogo.com/forum…reen-of-death-stop-codes/

Kan namelijk goed zijn, dat je moederbord jou type processor nog niet ondersteund.
    Meestal is dat dan te verhelpen, doormiddel van een BIOS update uit te voeren. (echt alleen doen als het noodzakelijk is)!

Dus ga even terug totdat je de BSOD krijgt en pak een pen en papier erbij, schrijf de code op en kijk wat de fout is.

• Ik doe ook ict maar ik leer niks want alles wat ze me vertellen wist ik al xd.

Maar je kan ook in je bios load default settings en dan doe je cd rom op 1 misschien helpt dat.

• Citaat van insaneflame

Ik doe ook ict maar ik leer niks want alles wat ze me vertellen wist ik al xd.

Maar je kan ook in je bios load default settings en dan doe je cd rom op 1 misschien helpt dat.

Ja ik leerde ook weinig, aangezien ik het meeste al wist.
    Maar ik weet wel wat je bij de opleiding krijgt ;)

• ik dacht dat ik het probleem had,
    ik had een voeding van 350W terwel ik er een nodig had van 500W,
    dus ik heb er nu een van 500W, maarja dat is het ook niet,
    heb nu alles bijna nieuw, en nog werkt het niet.
    mijn broer van inventeers gaat straks nog even kijken, maar hij wist het ook niet 1.2.3., ik ben echt benieuwd wat de fout is,
    heb dit nou nog nooit gehad, en had het op school gevraagd en mijn mentor wist het ook niet, ik wou hem zelfs nog 10 euro geve om het te laten maken maar hij gaf gwn eerlijk toe dat die het niet wist :O ik zal het vertellen als ik het heb gemaakt, ;D

• de error zij iet sover mijn chipset, maar iederekeer kreeg ik andere error :P dus jah dan kan je ze allenmaal af gaan, nu heeft mijn broer, een test gedaan en daar kwam uit dat men werkgeheugen kaduuk was :P heb vandaag ander werk geheugen gehaald en dan vanavond ff teste, anders is men moederbord kapot, moet ik hem trg sture :P

edit: jaah mijn werkgeheugen was kapot ^^ slordige MyCom toch :P
    bedankt mense :P
    hier kan een :slotje: op :cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!