Wat is beter

• Hoi allemaal ik ben met nilsz een hosting bedrijf begonnen.
    Nu hebben we nog een vps met 1 gig ram, maar wat is beter.

Vps:

1 core van een intel xeon 5130 2ghz
    4 GB ram
    300 GB hardeschijf

Dedicated server:

2 cores van een intel atom 1,6 ghz
    1 GB ddr2 ram
    500 GB hardeschijf
    Dit is namelijk moeilijk te weten want vps en dedi is verschillend.

• Ik zou voor geen van beide gaan als je voor een hosting bedrijf gaat.

Je moet een eigen server kopen en dan via PCExtreme.nl colocatie doen, aangezien die een betrouwbaar netwerk hebben.

Owjah, regel een VOF samen, want als je wat verkoopt en niet geregistreerd staat kan het nog is lastig voor je worden.

Je moet ervoor zorgen dat de servers afhankelijk worden van jullie en niet van andere bedrijven, hoe wil je een server crash snel oplossen als je er niet bij kan, zo wordt de klant nog is boos he.

• GOdborn, wij beginnen klein en gaan later hoger. Maar dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg welke BETER was. En waarom.

Edit:
    Kan ik via colcolatie, mijn eigen bijvoorbeeld i7 met harddisk en os enzo erop geinstralleerd daarheen brengen?

• Ik zeg toch, dat ik voor geen van beide zou gaan. Je moet klein beginnen, een naam opbouwen bij klanten/publiek. Dit kan niet als je afhankelijk bent van een ander hosting bedrijf waar je een dedi of vps neemt. Lees voortaan beter, dan begrijp je andermans berichten.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.03.11 12:43:26:
    Lees eens beter? Jullie beginnen klein, je moet een naam opbouwen bij de klanten en publiek, dat is jullie doel! Dit kan niet als je een dedi/vps neemt bij een ander bedrijf, en dat betekend dus dat jullie afhankelijk van hun zijn.

Start een ondernemingsplan / plan van aanpak etc. Dan zie je wat jullie sterke/zwakke punten etc. zijn.

Kom op zeg, je moet tegen kritiek kunnen.

• Dat is alweer niet wat ik vraag. MIj maakt het niet uit waar jij om gaat. Het gaat er mij om welke betere performance leverd. Dat is dus wat ik bedoel, niet wat jij ervan vind maar welke sneller zal zijn.

• giotjuh, zoals godborn ook zegt zal ik voor beide gaan. Je kunt dat 1 gebruiken voor hosting en de andere backups. Ook als je meerdere vps's hebt kom je beter over op je klanten. En je kunt ook 1 server voor reseller en 1 server voor shared gebruiken.

Persoonlijk zal ik voor de 2de gaan.

godborn in je eerste bericht zeg je je moet een eigen server komen. Maar giotjuh en nilsz mogen zelf weten wat ze doen.

• Citaat van jgdonleach

giotjuh, zoals godborn ook zegt zal ik voor beide gaan. Je kunt dat 1 gebruiken voor hosting en de andere backups. Ook als je meerdere vps's hebt kom je beter over op je klanten. En je kunt ook 1 server voor reseller en 1 server voor shared gebruiken.

Persoonlijk zal ik voor de 2de gaan.

godborn in je eerste bericht zeg je je moet een eigen server komen. Maar giotjuh en nilsz mogen zelf weten wat ze doen.

Wauww, jij leest niet goed, ik zeg, voor geen van beide ZOU ik gaan.

Ik zeg alleen dat ze eigen server moeten kopen, dit gaat zo niet werken.

Ik waarschuw ze enkel, aangezien ik mijn 10 jaar looptijd al vele projecten heb zien falen.

• Godbron luister jij nou niet????!
    Ik vraag Welke is SNELLER Niet voor welke we gaan.
    Wij willen gewoon dit en niks anders. Ga ergens anders reageren als je toch alleen zegt dat je voor niks gaat.

• Buiten wat er al over gezegd is, is optie 1 het beste om mee te beginnen, de kosten liggen wat lager, en een beetje host helpt je tegen een lager tarief om je vps up-to-date te houden. De dedi is gewoonweg te duur, en die kosten haal je er niet zosnel uit, zeker niet als je gaat starten.
    Vraag is dan ook, waarom je nog zou starten, gezien de markt al voorzien is met duizende hosts, die elkaar helemaal kapot concurreren, maar dat terzijde, cu6 met het opstarten !

• Mobster dat maakt eigenlijk niet uit. En toch bedankt.
    50 euro is de dedi en 44 euro is de vps.
    Maar colcolatie, kan ik dan bijvoorbeeld mijn i7 met hardeschijf en moederbord brengen ofzo?

• Das eigenlijk handig, kan je eigenlijk bijv 20 euro. Wat hij bij pcextreme.nl kost colcolatie, een dikke intel xeon erin douwen terwijl dat als dedi misschien 100 tot 200 P/m kost.
    Bedankt mobster dat hielp echt.

Godborn sorry dat ik zo fel reageerde, maar ik vroeg wat sneller was en niet wat jij wilt en wat niet.
    Nu heb ik mijn antwoord en wil ik graag een :slotje:

• @Lars,
    Bij Vpsslim had ik mijn vps, hier zou ik niet voor gaan, als je nogmaar hulp vraagt voor een klein dingetje of uitleg moet je direct 25 euro betalen :o, en je moet alles zelf installeren+geen interface

• lars deze vps staat ook bij vpsslim.
    En bboy, dat kan niet want ik krijg gewoon volledige support. En heb directadmin en hele mik mak erop.
    Tuurlijk moet je alles zelf instralleren en er is wel een interface. Dus weet niet waar je dat vandaan haalt.

• Verzoek voor topic sluiten afgewezen.

Mensen moeten kunnen discussiëren en kritiek moet je aanvaarden.

Begin anders als affiliatie dan ben je nergens aansprakelijk voor en je krijgt per klant gewoon een provisie. Stel hun server gaat down van dat bedrijf, dan zijn hun aansprakelijk voor de server jullie niet.

Als je voor je eigen begin dan ben je dat wel. En ik kan het weten. Je krijgt een enorme last op je liggen.

Mensen zijn snel niet te vrede met wat ze krijgen, lig je er 5 minuten uit gaan ze dreigen met weggaan en eisen vergoeding.

Als particuliere verkoper kan je dit niet betalen en raak je klanten kwijt.

Als bedrijf heb je een verzekering en dan dek je je eigen in, mocht je dan een schade claim krijgen dan heb je enkel 250 eigen risico en de rest stuur je door naar je verzekeraar.

Maar ontopic.

Ik zou zoizo een backup server nemen maakt niet uit wat het is VPS of Dedicated maar zolang je maar dagelijkse backups maak.

Want wat nou je server stopt ermee en het bedrijf waar je je vps of dedicated kan het niet oplossen. Je hebt geen backups van je klanten.

Let op deze dingen heel goed, want het gaat een keer komen dat de server crasht en dan heb je niks meer.

• @ L.Groot vpsslim zijn ovh resellers
    daar zou ik zo al geen vps afnemen !

en nu voor giotjuh
    ik zou dan eerder voor een vps gaan
    in de juiste omgeving en een vps nog beter dan een dedicated of Colocatie, Colocatie is leuk als je zelf een goede server hebt
    enkel als iets defect gaat moet je snel handelen en zorgen dat je spare parts in je bezit hebt

dedicated is ook een goede oplossing vaak nog goedkoper dan colocatie
    enkel ziet hier een voordeel en een nadeel aan
    voordeel is uiteraard als iets defect gaat is jou leverancier verantwoordelijk om dit te fixen ook als het zondag is bijvoorbeeld

nadeel is je bent geen eigenaar en ze kunnen soms moeilijk doen om bepaalde dingen die je er op draait bijvoorbeld IRC Deamons

en vooral als je nog begint zou ik voor een vps gaan
    die is vaak kan je hem zonder problemen upgraden doormiddel van een mail naar je hoster toe

als je hierover nog meer wilt weten mag je mij altijd een pm stuuren

• bedankt partrick dit is heel erg handig.
    IK wist niet dat zei resellers waren, zal ik is verder gaan onderzoeken.
    Wat ik opmaak is dus beter dat ik vps kan nemen met 4 gig ram en 300 gig disk.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!