Ik ben geen moderator!
Beste,
Ik zit hier al heel lang op CP, en er is al zoveel aan geprobeerd om dit te minderen. Ik vraag me allen nog steeds af waarom mensen zo koppig blijven.
Ik irriteer me mateloos aan de volgende dingen...
1. Onduidelijke of niet redenerende topic titel
2. Geen uitleg van het probleem/fout etc.
3. Geen bedankje als er iets voor je wordt gedaan.
4. Er vanuit gaan dat mensen jou problemen gelijk oplossen.
Release
5. Ongepaste reacties in topics vermijden
Mensen even uitgebreid uitleg over de situaties. De hele ledenlijst en de crew zullen met het volgende wel eens zijn. (Denk ik!)
1. Zorg altijd dat je een duidelijk topic titel hebt die aangeeft wat het probleem is of waar het over gaat. Mensen die hier verstand van hebben kunnen dus direct via de topic titel bekijken of zij dit aankunnen, en zullen jou dus helpen. Zo verweer je mensen zonder enige kennis hiervan van het topic. Hiermee hou je het topic ontopic en schoon.
2. Leg je probleem/fout zo duidelijk mogelijk uit, zodat wij geen vragen hoeven te stellen. Van mij part leg je het in 600 alinea's uit, zolang de mensen waaraan jij hulp vraag het maar begrijpen. Zet dus niet neer. "Me cron werkt niet, helppp!" en post daarna 700 regels scripts. Ga eerst zelf kijken waar de fout zich bevindt, of waar je denkt het zich bevindt. Plaats dat stuk script!.
3. Mensen openen topics met de vraag of ze geholpen kunnen worden, verder wordt er in het topic niet aangegeven van "Alvast Bedankt!". ikzelf hou hier absoluut niet van, de mensen proberen je hier te helpen. Maar als je in je start post al gelijk zal vermelden "Alvast Bedankt!" of iets in die trent, zijn mensen al sneller geneigd je te helpen!
4. Sommige personen hier verwachten dat hun problemen direct opgelost worden. Dit is niet mogelijk! iedereen dient te wachten, en het overvloeien van priveberichten met de vraag of je kan reageren is dus niks!. Ik heb al verschijnende malen meegemaakt dat mensen mij overvloeien met priveberichten of ik nu wil reageren. Hou hiermee op, de mensen geven jou hulp wanneer hun dat uitkomt. Omdat zij op CP zitten betekend niet dat zij druk aan de slag moeten. Ik zit soms op CP om mijn rust te vinden, doormiddel van topics die goed geplaatst en goeie teksten zijn, door te lezen.
5.
Ook zoiets als ongepaste reactie's in topics. Lees altijd eerst wat er staat en lees goed waar het topic over gaat. Zorg altijd dat jou reactie op het topic slaat, dus wat diegene vraagt of aanbied. Veel te veel mensen gaan teveel offtopic door onnodige reacties. "Die lay-out is lelijk!" Nee, hij probeert de lay-out te verkopen. Heb je geen ontopic reactie, stuur diegene een privebericht zo hou je het topic schoon en voor anderen zeer overzichtelijk. Vooral mensen die wat verkopen dienen dit snel te kunnen bekijken, aangezien ze op verschillende foras hetzelfde posten. En dus iedere keer de biedingen dienen te updaten!
Mensen, let dus op hoe je een topic opent. Hier is door CP al zo vaak aandacht aan besteedt en ik wil dus nog 1x heel lief vragen of jullie mee willen doen. Het gedrag op CP verslechterd door dit soort mensen die geen gehoor aan de regels of de gedragscodes hebben van CP.
Ik wil bij deze dus een discussie starten!
Waarin dient CP strenger te worden volgens jou?!
Met vriendelijke groet,
A. Ruter
(Moderators/Beheerders, laat dit topic open a.u.b. Ik verwacht hier hoge resultaten uit.)