Hallo,
ik ben al een heletijd op zoek naar iets.
Op de site van me moeder zit een e-mail contact script, maar als je op de verzend knop druk dan wordt de e-mail verzonden maar de pagina wordt niet opnieuw geladen. Hierdoor kan je telkens op verzenden blijven drukken en drukken.
Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
contact.html:
PHP
<form id="contactform" method="post" action="contact.php" class="validateform">
<div id="errormessage">
</div>
<div id="sendmessage">
Uw bericht is verzonden. Bedankt!
</div>
<ul class="cform">
<li><label for="name">Naam:</label>
<input type="text" value="" name="name" id="name" class="fancyinput" data-rule="maxlen:3" data-msg="Graag uw voor en achternaam." /><div class="valmsg"></div></li>
<li><label for="email">E-mail:</label>
<input type="text" value="" name="email" id="email" class="fancyinput" data-rule="email" data-msg="Vul uw e-mail adres in." /><div class="valmsg"></div></li>
<li><label for="message">Bericht:</label>
<textarea rows="15" cols="62" name="message" class="fancyinputarea" id="message" data-rule="maxlen:10" data-msg="Stel uw vraag."></textarea><div class="valmsg"></div></li>
<li><input type="submit" value="Verzend" class="fancybutton simple small_shadow" name="submit"/></li>
</ul>
</form>
Toon Meer
contact.php:
PHP
<?php
// define your emailadress here and errors here
define("EMAIL" , "[email protected]");
define("SUBJECT" , "Bericht van Pedicuresalon Les Pieds website");
define("ERROR_MESSAGE" , "Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.");
//for testing only
//error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE);
if($_POST) {
//send email
$email = mail(EMAIL, SUBJECT, $_POST['message'], "From: ".$_POST['name']." <".$_POST['email'].">\r\n" ."Reply-To: ".$_POST['email']."\r\n");
if($email) { echo 'OK'; } else { echo '<div class="notification">'.ERROR_MESSAGE.'</div>'; }
}
?>
Toon Meer
Alvast bedankt!
Gr,
KyleM