2 Routers in 1 netwerk?

• Hallo,

Zit momenteel met problemen met het internet, me router zou kapot zijn waardoor die vaak vastloopt.

Deze wil ik dus vervangen, en ook is een switch niet echt geweldig (Antiek ding, en knijpt af)

Nu wou ik vragen of het volgende mogelijk is:

Vanuit het modem 1 kabel naar de router.
    Vervolgens vanaf de router 1 naar de kamer, en 1 naar boven richting mijn kamer.

Vanuit mijn kamer word deze weer met een switch verdeeld in 2 kabels, 1 voor mij, 1 voor me broertje.

Nu wil ik deze dus beide vervangen, de router en switch.
    Maar nu wou ik vragen of het mogelijk was 2 routers (Dezelde, http://tvdlcomputers.nl/produc…N_150Mbps_Router/243.html) te gebruiken inplaats 1 en een switch.

Zodat ook gelijk het draadloos signaal boven beter is, en toch de verbinding naar 2 vaste computers kan waar de switch voor gebruikt werd.

Alvast bedankt.

Pekeltje

• Zit op mobiel dus hou het kort:

1 router instellen als Router de andere als AccesPoint, zal morgen even goede uitzoeken.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Ja dit is zeker mogelijk,

De eerste Router zou dan (ligt aan je provider maar meestal wel) als Dynimac IP ingesteld moeten worden dmv automatische DHCP.

De 2de router moet je dan een Static IP laten aannemen (vanaf de andere router)
    en een andere Range aan IP's laten uitgeven,

op deze manier is het mogelijk om 2 routers in 1 netwerk op te zetten, en ze allebij een draadloos signaal te laten uitzenden, zonder dat ze in conflict komen.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Geachte pekelterror,

hierbij schrijf ik alvast een kleine handleiding voor het instellen van de twee routers omdat het vinden op internet soms erg waardeloos kan zijn.

1. sluit de eerste router aan het modem.
    2. afhankelijk van u windows klikt u links onder op start en typt u cmd in vervolgens binnen cmd typt u ipconfig /all daarna zoekt u de standaard gateway schrijf deze op.
    3. vervolgens pakken we de tweede router uit en deze sluit u vervolgens aan de andere router let wel op dat de kabel juist niet in de WAN poort zit.
    vervolgens gaan we naar het ingestelde ip adres van de tweede router dit kunt u vinden via ipconfig.
    meestal bij opties, of in de home kunt u een dns server instellen plaats hier het opgeschreven ip in en u wordt automatisch doorgesluist naar de eerste router waardoor u internet heeft.

een subnetmask verandering is niet nodig voor een range verandering omdat er zo bie zo nog 100 computers in het netwerk actief kunnen zijn.

Mijn advies voor een goede router is linksys:)
    let alleen wel op met ziggo en upc als u met twee routers werkt dat u vaker het internet zou moeten resetten dit komt omdat de dns server soms wel eens uit wil liggen waardoor alles weer even gereset moet worden.

Met vriendelijke groet,

xize

• Wij hebben hier 2 internetlijnen (1x Tele2, 1x Online) met gewone standaard modems van de provider. Daarna een Dual-WAN router van Draytek. Het verkeerd wordt verdeeld over de 2 internetverbindingen, werkt prima. Er hangt daarachter een Cisco 2950 switch met 24 poorten (20 in gebruik o.i.d.).

• Heel simpel.

- Router1 plaats een utp kabel in de wan poort naar de modem.
    - Router2 plaats een utp kabel in de lan van Router1 en in de wan van Router2
    - Ga naar: 192.168.1.1 of 192.168.1.0 of iets dergelijks.
    - login met admin / admin of admin / password
    - Ga naar basis instellingen of iets dergelijks.
    - Zet de instellingen naar statisch adres. of verander het ip van router2 naar 192.168.1.5

Gewoon er voor zorgen dat jou 2e router een ander ip krijgt zodat het als een computer word gezien.
    :cheer::cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!