Windows Reboot

• Beste CPers,

Als eerste sorry als ik dit topic in de verkeerde categorie heb geplaatst.

Ik heb een vraag en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Ik heb bij een vereniging een computer staan met daarop een camera systeem. Deze computer draait 24-7, maar het is handig als deze af en toe gereboot word.

Ik heb teamviewer op deze pc geinstelleerd zodat ik met mijn computer thuis de computer op de vereniging kan besturen. Alleen is deze computer met een wachtwoord beveiligd (dat hou ik graag ook zo), dus als ik via teamviewer de computer opnieuw laat opstarten dan moet er een windows wachtwoord worden ingevuld bij het kiezen van de account.

Op dit moment is de computer dus nog niet aangemeld en draait teamviewer ook nog niet. Het is dan voor mij niet meer mogelijk om de computer op afstand in te loggen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Het is dus de bedoeling dat ik windows opnieuw kan opstarten zonder dat er naar een account of wachtwoord word gevraagd.
    OF
    Dat ik windows opnieuw kan opstarten en dat teamviewer al actief is voordat de account is ingelogd.

Systeem:
    Windows XP Professional.

P.S. Als ik de pc vergrendel door middel van WINDOWS+L dan kan ik nog wel met teamviewer inloggen. Als dat ook mogelijk is na het opnieuw starten van de computer zou dit helemaal geweldig zijn.

Met vriendelijke groet,
    Blackboss

• Het is makkelijker om met extern bureaublad te werken.
    Wat je hiervoor moet doen is het volgende:

Forwarden van poort 8839 (activeren en openzetten)
    Bij jou thuis en bij de verreniging.

Het ip adres opzoeken van de verreniging via:
    mijnip.com

Ga naar deze computer en dan eigenschappen op de computer van de vereniging.
    Kies voor het tabblad: externe verbindingen

Selecteer hier verbindingen toestaan voor help en ondersteuning.

Nu ga je thuis naar: verbinding met extern bureaublad
    nu vul je het opgezocht ip in en heb je verbinding.
    je kan nu inloggen met de naam en het wachtwoord die je op de verreniging hebt ingevuld.

Je kan nu opnieuw opstarten en dan gewoon weer inloggen.

Kortom beter beheren ipv teamvieuwer gebruik.

Dit werkt echt perfect ik gebruik het ook in mijn netwerk en voor klanten op ze te ondersteunen.

:cheer::cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!