• Beste Leden,

Ik zoek een set goede boxen voor in een kantine waarbij 85 mensen komen.
    Nou heb ik deze op internet gezien:
    http://www.tronios.com/nl/soun…-30cm-led-1000w-blue.html

Mijn vraag is of dit genoeg is voor die mensen.
    En belangrijker is dit mijn geld waard?

Met vriendelijke groet,
    Starohosting

• Persoonlijk zou ik ze niet kopen.

Maar de vraag is of jij er je geld aan wilt uitgeven.
    Wat is het doel? Mensen rustig muziek laten aanhoren of hard spelen? Indien dat rustig is kan je beter investeren in kleiner formaat speakers maar meerdere.
    Is dat led verlichting echt nodig? Indien nee zou ik al voor iets anders kijken.

Denk dat de prijs iets hoger ligt dan de kwaliteit.

• Hard zal het wel gaan, maar vrees voor de kwaliteit.
    Denk alleen dat die niet voldoet voor 125² met 2 van zulke speakers.
    Heb al vaker gelezen dat die piezo tweeters niet echt bepaald goed zijn dus niet echt aan te bevelen.
    Veder worstel ik een beetje met het maximaal vermogen van 1000 Watt.
    Natuurlijk is dat hoog, maar wat kan hij continue aan?

Ze kunnen zeggen dat het aantal watt 1200 is.
    Maar dat kan hij dus een kortere tijd aan. (peaks)
    Wat je zou moeten weten is wat hij continue aan kan (RMS)

Misschien dat iemand die er meer kennis van heeft je beter kan informeren.

Mvg,
    DVide

• Beste DVide

Je geeft aan dat het voor een drive in show is

ik weet niet wat je prijs klasse is

Die jij nu laat zien zal zeker NIET nemen

1 - De verlichting die er in zit
    2 - De kwalieteit is 10 X niks (zo als je zelf ook al aan geeft) je wil graag kwalieteit geen kwantiteit

Mijn advies is kijk goed rond voor je iets koopt

Informeer bij geluids zaken waar eigenlijk geen mens komt

je kent het wel die zaken die mensen waar eigenlijk niet komt waar meestal een baar boxen voor het raam staan of ander dingen speciaale geluids winkels die mensen hebben er echt verstand van

Antwoord op je peak en RMS vermogen

zo als je zelf al aan geeft 1200 watt is het peak vermogen dat is dan 600 watt RMS het RMS vermogen is in de meeste gevallen de helft van het peak vermogen

Mijn advies is wat ik zou doen dus is meedere kleinere boxen kopen die ophagen of neer zetten en 2 grote subwoofers er bij zetten dan heb je in de gehele zaal geluid en een goeie dreun er bij

Ik zou het ook niet al tezwaar maken I.V.M geluids wet overtredingen je mag max 60 decibel produceren alleen als je een vergunning hebt mag je meer produceren tot 100 dacht ik

om feesten zo als masters of hardcore hebben ze de grens tot 120 decibel

ik zelf heb 4 keer 15 watt boxen in huis staan en komt meer geluid en decibel af dan 2 keer 1000 watt :p (zelf bouw boxen)

ik hoop dat ik je hier een beetje verder mee heb kunnen helpen

Greets Terr0r

• Je hebt 1000 Watt en 1000 Watt. Een watt van SkyTec is niet een watt van RCF bijvoorbeeld. Wat belangrijk is:

- Frequency response
    - Afwijking/Distortion
    - SPL
    - Watts is dat RMS, PMPO, PEAK, etc. Kan hij de hele nacht door 1000 Watt pompen of maar even.

Daarnaast heb je een hele zware versterker hiervoor nodig, deze moet dus minstens 2400 Watt RMS leveren, omdat je je versterker nooit 100% mag belasten. Let trouwens op dat de versterker dus 2x 1200 Watt op 8 Ohm moet leveren, dus niet op 4 Ohm of 2 Ohm!!!

Wij hebben hier DB Technologies Opera boxen (actief), 2 Opera Sub 18D (1000 Watt RMS per stuk) (http://dbtechnologies.com/index.php?id=22&L=0&tx_amdbt_pi1[category]=4&tx_amdbt_pi1[product]=144) en 4 tops Opera 605D (http://dbtechnologies.com/inde…_cache=1&L=0&tx_amdbt_pi1[category]=16&tx_amdbt_pi1[product]=157&cHash=0af6c41bf9).

Deze bevatten hoogwaardige RCF woofers. Versterker is niet nodig door ingebouwde versterker.

Voorheen hadden we 2 QSC verstekers die samen 3.7 Kw aankonden, maar je merkt toch dat na een paar jaar de kwaliteit omlaag gaat.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!