MyBB VS phpBB VS SMF

• Hallo iedereen,

Op het moment wil ik een keuze maken tussen drie verschillende community fora. Ze zien er alledrie goed uit naar mijn mening. Daarom zou ik graag jullie mening willen weten.

Welke van de 3 vinden jullie het beste en waarom?
    [offtopic]Aub geen reacties zoals, phpBB omdat die community het grootste is.[/offtopic]

• 1. Phpbb. Uitgebreid, makkelijk uit te breiden met mods. En goed beveiligd. Uitgebreid admin paneel.

2. SMF. Goed beveiligd, uitgebreid, iets moeilijker uit de breiden. Maar wel mooier dan phpbb stijlen. Admin paneel redelijk.

3.Mybb. Iets te simpel voor mij. Althans de oude versies. De nieuwe versie ik heb geen idee. Nadeel, niet makkelijk in nederlands te vinden.

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• Ok, jullie moeten allebei echt een goeie bui hebben.

phpBB, mist basis functie, erg onvriendelijk voor zowel gebruiker als beheerder en heeft nog niet eens van ajax/javascript gehoord, geeft een gevoel van 3 jaar geleden.
    Mods bestaan uit manual code edits, de lolbroeken.

SMF, Goeie software, erg veel functies en fijn te gebruiken.
    Zeer goed te gebruiken voor gebruikers, alleen beheerders zouden toch wel iets duidelijker paneel mogen hebben.
    Mod installer is er, maar deze pakketten passen bestanden aan, wat zeer slecht is naar mijn mening en ontwikkelings fasen zijn "jaren".

MyBB, De beste van de 3, werkt erg licht en snel, van de drie toch de meest beveiligde naar mijn mening. Heeft de meest verwachte functies waar je normaal mod voor zou gebruiken ( ook portaal is standaard inbegrepen ), voor zowel gebruiken als beheerder erg vriendelijk en gemakkelijk te begrijpen.
    Daarnaast hebben ze de meest vriendelijke en open community, waarbij je vrijwel direct geholpen word, veel regelmatige updates en een professioneel team erachter.
    Ook is alles verder duidelijk op hun website en snel te vinden, wat ik bij de andere twee toch minder vindt ( vooral phpBB ).
    Mods werken dmv. hooks waardoor het alleen een bestand uploaden en activeren is, wat zeer veilig en gebruiksvriendelijk werkt.
    Template systeem is geavanceerdste van de 3 en gaat meer richting die van IPB/vB.

MyBB is gewoon in het nederlands te verkrijgen by the way, zo op het forum te vinden. Dus dat was of heel lang geleden of je hebt gewoon geen moeite gedaan te zoeken: http://community.mybb.com/forum-22.html
    Installeer een demo van alle 3 en kijk maar zou ik zeggen.
    Voor bonussen voor MyBB -> MyBBSource, MyBBCentral.
    Sommige betaald sommige niet, maar de grote alternatieve aanbieders moet je zo kunnen vinden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!