Scherm blijft zwart bij opstarten..

  • Ik kom net terug van mijn weekend en, had mijn laptop mee nu kom ik terug thuis en, start hem normaal op en van het begin blijft het scherm zwart.. Hij geeft wel licht maar daar blijft het dan ook bij weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?


    Mvg,
    Release

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Kabeltje intern kan losgeschoten zijn, videokaart kan kapot zijn (toevallig aan gestaan op een vochtige plek?)


    Wat voor laptop heb je trouwens?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • En als je hem schuin in het licht of in een wat donkere omgeving houdt. Zie je dan wel licht witte letters of is het echt zwart zwart?

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Dan is het of de kabel die wat los zit. Dat kun je controleren door de laptop open te schroeven. Let wel op welk schroefje waar hoort. want veel hebben een verschillend schroefdraad.


    In compaq zitten ongeveer 4 tot 6 verschillende schroeven (qua schroefdraad) meestal staat er bij elke schroef wel waarvoor die is. Wil je dat weten plaats dan de lettertjes of cijfertjes bij elk schroefgat hier. Dan zoek ik ze voor je op.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Dit heb ik ook gehad en ik heb een acer laptop.
    Iemand wist me te zeggen dat mijn bestanden van windows die nodig waren verplaatst waren naar een andere harde schijf, mijn computer had 2 nieuwe harde schijven aangemaakt waardoor mijn laptop de opstartbestanden niet kon vinden.


    Ik heb mijn laptop binnen gedaan in de winkel en momenteel is hij nog in herstelling.

  • Zeer onwaarschijnlijk Joyeria dat dit het probleem is van Release. Dat kan ik met 99.9% zekerheid zeggen.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Normaal gesproken waneer de files die nodig zijn bij het opstarten zijn verplaatst, is er een foutmelding actief en blijft het scherm niet zwart.


    Maar wat Release zegt heb ik ook nog nooit mee gemaakt, heb zoiets nog nooit mee gemaakt om precies te zijn. Daarnaast vraag ik me ook wel sterk af of het een kabeltje binnen de laptop kan zijn, want kabeltjes schieten niet zomaar los.

  • Welk type compaq is het. Het kan namelijk zijn dat het een bekend probleem is bij dat model, bijvoorbeeld dat een brade videochip op het moederbord zit (heeft de oude acer serie met de 8800 ook last van gehad). Probeer trouwens eens een extern scherm aan te sluiten, kijk of die wel beeld geeft. Zo ja, dan is de videochip sowieso uitgesloten. Dan is de kans nog dat het kabeltje kapot is, inverter is kapot of het scherm zelf.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Heb hem sinds gisteren al op mijn tv lopen dus denk zelf ook dat het een los contact is of dat het scherm kapot is, maar als het scherm kapot is zou het dan nog kunnen oplichten als ik hem aan doe? Want ik zie wel licht in het scherm..

  • Dat is alleen de backlight die je zit branden. Maar zoals ik al zei het kan ook de Inverter zijn (klein balkje in de onderkant van het scherm) deze verzorgt de data die van je videokaart afkomt om goed weergegeven te worden op je scherm. Deze veroorzaken ook vaak zwarte schermen met backlight nog wel aan. Kapotte inverters is bij compaq meuk meestal een standaard.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Wat op het moment eerst intressanter is wat je scherm aan de praat heeft gekregen, welke stap heb je daarvoor uitgevoerd?


    Het is wel intressant ook om te weten wat er nou aan de hand was, want van daaruit wordt je nieuwe probleem waarschijnlijk ook bekend ;)

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Inderdaad ben ik ook erg naar benieuwd

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Dan is er dus wel iets kapot... Wanneer heb je hem gekocht?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!