• Hey,

Een tijdje terug had ik al een topic aangemaakt over mijn PC, had toen erg veel last van bluescreens, dit is nu bijna gelukkig voorbij, heb enkel soms nog een bluescreen bij het opstarten. :thumbup:

Enkel wordt ik nu echt helemaal overspannen van dit ding..

Hij slaat nu namelijk 20x per dag vast, kan ik hem weer opnieuw opstarten en ben ik weer van alles kwijt.. :thumbdown:

Ik heb een geheugen en hardeschijf check gedaan, ze zijn beide nog helemaal prima, ik heb een virus check gedaan, geen resultaat en ik heb me harde schrijf gedefragmenteert, registers geschoont, niks helpt..
    De temperatuur van me PC is ook gewoon prima? ?(

Ik snap er echt helemaal niks meer van en wordt er echt helemaal gek van. :cursing:

Kan iemand mij AUB helpen?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoe heb je je temperatuur gecheckt? Het komt vaak genoeg voor dat je PC te warm word maar de sensor op je moederbord of de software van je bios niet goed werkt...
    De klachten lijken namelijk wel op een warmte probleem anders zou je pc niet zomaar vast lopen.

• Hoe heb je je temperatuur gecheckt? Het komt vaak genoeg voor dat je PC te warm word maar de sensor op je moederbord of de software van je bios niet goed werkt...
    De klachten lijken namelijk wel op een warmte probleem anders zou je pc niet zomaar vast lopen.

Ik heb het gecontroleerd met een speciaal programmatje dat ik bij mijn moederbord kreeg.
    Ik zat inderdaad ook al te denken aan warmte maar me computer kast is echt helemaal koud.

• Al eens je koeling van je processor losgemaakt en er nieuwe koelpasta op gedaan? vaak zit er tussen je koeler van je processor en videokaart een enorme stof ophoping. (tussen die cilinder achtige elementen)

• Ik heb ondertussen flink wat dingen geprobeerd en ik heb nu even iets ontdekt

Het blijkt dus dat als ik 1 geheugenbalkje van 4GB uit me computer haalt, en ik dus nog 4GB over houd in me computer, me computer veel beter loopt kwa opstarten en dat hij niet meer vast slaat.

Beide geheugenbalkjes waren al getest, ze zijn nog 100% werkend, weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Moederbord kapot of zo?
    Wil namelijk wel 8GB blijven draaien omdat ik veel zware programma's heb openstaan vaak.

• Het zou best kunnen zijn dat een van de 2 geheugen bankjes alsnog kapot is. Haal ze er beide eens uit, en zet er 1 in, als die werkt.. haal 'm eruit en zet de andere erin. Als dat ook werkt, kan je uitsluiten dat het je geheugen is.
    Je mobo zou best kapot kunnen zijn, of is hij niet 64 bit compactable? (en je CPU?) Weet niet of dat veel verschil zou maken, maar toch..

Kijk ook veder dan je mobo, geheugen & processor. Kijk ook naar je hardeschrijf die jouwn klachten ook kunnen veroorzaken. Ik heb zelfs een keer een DVD Speler gezien die de computer af en toe vast liet lopen.

Ik zou zegge, begin met debuggen..

• De geheugenbankjes werken 100%, hier zijn al zoveel testen mee gedaan, heb ook een speciaal programma gebruikt wat normaal gesproken enkel computerwinkels hebben. Gelukkig heb ik een om in die branche :love:

Me moederbord en CPU is 64 bit compactable. Het was van een uitbreidingsset, hierbij kreeg ik de 2 geheugensticks, moederbord, cpu en een processor. Met me hardeschrijf zijn ook al veel tests uitgevoerd, ook deze werken gewoon goed.

• Het is niet door memtest getest maar door een nog betrouwbaardere programma.

Tim, ik zal morgen de dump hier even neergooien.

Met 'memtest' bedoel ik 'Memory Test' en niet dat programma :D.

Zo heb ik een keer een computer gezien waarvan het geheugen ook kapot was, en alle memory tests OK aangaven. Toch bleek er 612GB geheugen in de computer te zitten op 1 stripje... (zal even kijken of ik de screenshot hier nog van kan vinden :P)

• De geheugenkaartjes zijn door een computerwinkel getest, die kunnen dat gewoon nauwkeurig tessen met een programma of zo iets.

Ik denk dat het de moederbord is, heb dit probleem namelijk ook op een andere forum neergelegd en daar had iemand last van het zelfde probleem.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!