Kleine targetpay paysafecard API probleem

• Hey,

Ik ben dus een Paysafecard betaalsysteem te bouwen vanuit de Targetpay documentatie, alles werkt gewoon perfect, alleen zit ik wel met een klein probleem.

De gebruiker kan zelf instellen hoeveel credits hij wilt kopen, om ervoor te zorgen dat dit veilig verloopt, worden de gegevens (id, aantal credits, trxid) opgeslagen in de database VOORDAT de paysafecard betaalscherm zich opent, zodat na de betaling op een veilige manier gecontroleerd kan worden hoeveel credits de gebruiker heeft gekocht.

Echter is de Paysafecard betalingssysteem erg vernieuwd, en snap ik even niet hoe ik de $trxid kan ophalen.

Het doorstuur systeem:

PHP
    $description = "".$credits." kopen - ".$site_name."";
    $amount      = $credits * 0.013 * 100;
    $redirecturl = StartTransaction( $rtlo, $description, $amount, $returnurl, $reporturl );
    mysql_query("INSERT INTO `donationPscHandler` (`id`, `credits`, `trxID`) VALUES (".ID.", '".$credits."', '".$trxid."')") or die(mysql_error());
    header ("Location: ".$redirecturl);
     die();

Functie StartTransaction:

Bij de functie staat de $trxid als:

PHP
    $trxid = $responsetype[1];

Maar dit kan ik natuurlijk niet zo gebruiken:

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `donationPscHandler` (`id`, `credits`, `trxID`) VALUES (".ID.", '".$credits."', '".$trxid."')") or die(mysql_error());

Hoe kan ik de TRXID ophalen?

Alvast bedankt!

EDIT: Of weet iemand misschien een andere oplossing?

• Waarom kan je deze ($trxid = $responsetype[1];) niet gebruiken?

Ja die pakt hij niet, ook mede omdat die in een functie staat.
    Heeft er anders misschien iemand anders een suggestie om het ergens op te slaan? Dus niet dat je zegt dat je 100 credits wilt, hiervoor betaald en dan bij de validatie er opeens 1000 krijgt?

• Er staat in comment dat je hem daar kan toevoegen, waarom zou je hem dan buiten de functie plaatsen ?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!