Hoe kan je ook al weer iets echoën van wat je in de database hebt gezet, want ik moet de ID weten (zet ie niet in de database, doet MySQl zelf..)
Weet dus iemand hoe ik dat doe? Danku,
Lars
Hoe kan je ook al weer iets echoën van wat je in de database hebt gezet, want ik moet de ID weten (zet ie niet in de database, doet MySQl zelf..)
Weet dus iemand hoe ik dat doe? Danku,
Lars
Voldoet [func]mysql_insert_id[/func]?
Anders moet je iets meer uitleggen wat je precies in de database zet, en hoe je dat veld kan selecteren (is er een andere unieke waarde behalve het veld "id"?)
Het is idd een unieke waarde, ik ben dus bezig met een Enquete systeem, en als je er 1 aanmaakt, komt er een link:
<a href="enquete.php?q=<?php echo 'HIER DIE FUNCTIE';?>">Klikje</a>
En daar klik je op om hem te doen. Maar hoe kan ik, als ik een UPDATE query doe, vervolgens het id laten displayen (die ik niet zelf invoer, maar PMA auto doet..)
Ok, bedankt!
Dan nog 1 klein ander vraagje, waarom komt hier een Syntax error op?
mysql_query("INSERT INTO enquete (eigenaar, vraag1, vraag2, vraag3, vraag4, vraag5, vraag6, vraag7, vraag8, vraag9, vraag10, titel)
VALUES ($eigenaar, $vraag1, $vraag2, $vraag3, $vraag4, $vraag5, $vraag6, $vraag7, $vraag8, $vraag9, $vraag10, $titel)");
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/maffiaki/domains/maffiakills.v3host.nl/public_html/world1/includes/add_enquete.php on line 23
Danku!
voor een UPDATE query moet je toch al echt (als je een enkele rij wilt updaten) een unieke (combinatie van) waarde(n) moeten weten.
als je die waarde update, wat is dan het probleem?
die zou je dan moeten weten...
als je een INSERT query gebruikt zou mysql_insert_id() goed moeten zijn...
waarom geven mensen behoorlijk vaak alleen maar antwoord op de laatst gestelde vraag?
PS. PMA = PhpMyAdmin neem ik aan?
Ik zou hier een script voor schrijven en PMA niet meer gebruiken om zulke dingen te wijzigen.
EDIT:
ok, ik deed er lang over om dit bericht typen XD
wouters reactie was er nog niet toen ik begon...
Wouter
mysql_insert_id() werkt alleen mij INSERT queries...
maar het lijkt er op dat de TS ook een INSERT query bedoelde, en geen UPDATE query -.-
W0utR edit: dat bedoelde ik ja
@lars
geen regel 18 t/m 25 is...
waarschijnlijk staat de fout op regel 22...
Query is opgelost, nog eve over mysql_insert_id(), gebruik je dit zo:
echo 'Enquete is aangemaakt, bezoek deze op de volgende link: <a href="enquete.php?q='; echo mysql_insert_id(); echo '">Klik hier</a>';
Want als ik op de link klik, kom ik uit bij enquete.php?q=0, terwijl id al bij 3 in de db zit..
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.08.09 20:00:22:
En, de er komt ook niks bij, als ik het formulier verstuur:
mysql_query("INSERT INTO enquete (eigenaar, vraag1, vraag2, vraag3, vraag4, vraag5, vraag6, vraag7, vraag8, vraag9, vraag10, titel)
VALUES ($eigenaar, $vraag1, $vraag2, $vraag3, $vraag4, $vraag5, $vraag6, $vraag7, $vraag8, $vraag9, $vraag10, $titel)");
Dit stukje gaf een error: Niet zo vreemd, ik zou de waarden ($vraag1,$vraag2,...) toch maar eens tussen aanhalingstekens zetten(');). Voor de leesbaarheid is buiten qoutes halen ook wel een goed idee!
ze staan nu met?!
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.08.09 22:02:13:
Ik heb eror_reporting() aanstaan, maar ik krijg geen errors, en toch komt er niks in de db?
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.08.09 22:04:43:
Dit is de volledige code:
http://plaatscode.be/137428/
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 20.08.09 09:10:14:
Ik snap er geen ene reetie van?!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!