Hallo,
normaal is mijn internet gemiddeld rond de 40-50 mbps. Vandaag is dat op mijn computer 10mbps, en op mijn broer zijn pc ook denk ik (aangezien ik even keek en het traag was). Op mijn iPad wanneer ik net naast de modem staat is dit 40mbps. Mijn computer is met ethernet dus ik denk dat deze sneller hoort te zijn? Weten jullie hoe ik dit oplos?
Internet traag
-
-
-
Provider/Modem?
Al geprobeerd om ethernet kabel te wisselen?
-
Mijn provider is telenet en modem is nog minder als een jaar oud.
Ik zal eens proberen van kabel te wisselen, eens zien of dat helpt.EDIT: ik heb het getest en het ligt niet aan de kabel. Ik heb gewoon soms heel lange tijden dat mijn internet rond de 1mbps is in plaats van 50. Is hier een oplossing voor of ligt het gewoon aan mijn provider?
-
Heb je je modem al eens herstart?
-
Misschien je limiet behaald. Heb ik ook soms bij Telenet..
-
Oke, modem restarten heeft geholpen (voorlopig toch.)
@ferhat ik heb geen limiet
Bedankt voor de hulp, hoop dat dit niet meer gaat gebeuren -
Misschien geen limiet maar toch blokkeren ze soms je snelheid als je veel download e.d.
-
Je zegt dat je tenet hebt.
Enkel hebben die geen paketten zonder limiet.
Die whop (mss heeft ie een harde limiet op 100) en whoppa hebben een variabele limiet.
Daarvoor moet je inloggen op mijn.telenet.be en dan internet > telemeter en dan kan je dat zien. -
Dit zie ik staan:
Huidig verbruik 127,84 GB (Laatste update gebeurde op 23/06/2014 om 11:01).
Status: Vrij verbruik Je surft met volledige surfsnelheid.Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 317,32 GB en 1075,27 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Wat doen ze dan als ze mij als grootverbruiker opmerken?
Ik heb btw fibernet shake waar er stond onbeperkt datavolume. -
Oke je zit er dus nog grondig onder.
Als je grootverbuiker bent dan zakt je internet snelheid grondig in elkaar tijdens de piekuren(rode uren van de telemeter). -
En die snelheid is enorm hatelijk, aangezien je voor een bestand van een MB enkele minuten doet :-).
-
Leve Belgacom :p
Hahaha -
Nee toch niet want die kome bij mij thuis al neit eens bove 20 mbps uit.
dit is dan als tv afstaan want al ik hd zou willen zien is dat al maar max 12 niet meer.
Dus jah. -
-
Toen ik bij belgacom was was mijn gemmidelde snelheid ~4mbps, nu ik bij telenet ben is dat ~60mbps. Een groot verschil dus, ik denk toch dat telenet nog altijd de beste is in België.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!