Script afgelevert.

  • Beste iedereen,


    ik zit met een probleem, Ik ben een freelance webdeveloper en bied mijn diensten aan, aan particulieren.


    Ik werd benadert door Dhr. x. Dhr. x was opzoek naar een speciaal script die hij dan kon gebruiken voor zijn hobby.


    Ik heb naar de klant geluisterd en hem verteld dat ik dit kon realiseren.


    Na 4 dagen hard programmeren was het product naar wens. altans dat zei de klant.


    Geld overgemaakt, alles goed, tot dat de klant komt en verteld dat hij het script niet goed vind. zijn woorden zijn: ik vind dat het niet goed inelkaar zit, ik wil graag mij geld terug.


    Uit veiligheidsmaatregelen heb ik dit geweigert. omdat ik min of meer zeker weet dat de klant mijn script toch gaat gebruiken.


    Hij ging hier niet mee akkoord, maar ging toch weg



    Heb ik goed gehandelt?


    Wat had jij in deze situatie gedaan?


    Groet thigg


    edit: heb de feedback van de klant aangehoord, en wat de klant eisde was niet mij taak op dat moment

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vind dat je goed hebt gedaan, maar je had wel kunnen vragen wat er fout is volgens hem. En wat er dan anders moest dan had je het kunnen aanpassen.

  • 2 Opmerkingen:
    1) Altijd met contract werken
    2) Bij dat contract een fiche sluiten waarin alle requirements an de "solution" in detail beschreven zijn, vanuit het standpunt van de eindgebruiker.


    Als de klant dan later het niet eens is met wat je aflevert, kun je verwijzen naar deze requirements fiche en zeggen van: kijk, alles wat erop staat werd geleverd zoals gevraagd.
    Als je iets extra wilt kun je mij inhuren (nieuw contract) voor additionele diensten.

  • Hoor ik toch nog iets met enige betekenis van Koen :)
    Zodra je iets (ver)koopt moet je inderdaad gewoon beide instemmen met een contract en die ondertekenen. Als jij dan iets niet levert, of als de klant zich niet aan de voorwaarden houdt, heb je met het contract erbij volledig bewijs dat alles geleverd is zoals afgesproken.
    Nu kan je klant ook niets beginnen, aangezien er geen bewijs voor of tegen zijn standpunt is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!