Reseller hosting

• hee scripters,

ik zat mezelf af te vragen wat zijn nou de voor en de nadelen van een reseller hosting? Ben misschien van plan er 1 af te sluiten maar wil liever eerst even goed geïnformeerd worden.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Jip of te zien dat jij meerdere project sites onder jezelf neemt dan kan je ze bij jou hosten en moet je niet extra betalen voor hosting of zo...

Maar als je echt veel projecten doet ben je beter af met een eigen server of kan je beter een vps huren

Dit heb ik nu ook gedaan met men project 8-|

• reseller hosting zegt het al he
    je kan zelf je hosting paketten samen stelen en verhuuren
    ja vergeleken met de normale hosting heb je voordelen
    je bent een beetje je eigen baas kan alles doen wat jou hoster ook kan binnen de hosting control panel
    alleen je hebt geen root toegang
    dat laatste lijkt mij persoonlijk een heel groot probleem
    maar dat komt mischien omdat ik zelf linux systeem beheerder ben

• Nou ik kan wel een aantal nadelen noemen:

1: Je zit nogsteeds op een shared server, waardoor je vaak niet optimaal gebruik kunt maken van het systeem, je bent namelijk nogsteeds afhankelijk van de hoster. Als die 200 websites op de server zet is het nogsteeds traag.

2: Het is nog niet whitelabel, je kunt eventueel wel 3 extra IP adressen afnamen, en de RDNS instellen, maar e-mail enzo komt nogsteeds van het "echte" IP wat dus de RDNS van je hoster heeft.

Advies:

Neem een VPS: Kost je misschien 15 euro p.m. + DA licentie, maar dan kun je tenminste 100% van jouw systeemdeel gebruiken. Plus het is 100% whitelabel als je alles goed insteld :)

• Een VPS (Virtual Private Server) is een virtuele server, waarbij jij volledige beschikking krijgt over een aantal specifieke resources. Bijvoorbeeld als je er een huurt met 512MB ram, is dat ram 100% van jou en kan niemand anders het gebruiken.

Ook als een andere VPS op de server crashed heb jij daar geen last van, want het is een volledige jailed omgeving. Let wel op dat je een goed bedrijf neemt, want sommige hosters willen een CPU nog wel eens grof overboeken.

Yisp bijvoorbeeld is prima en goedkoop (code: WHT08 geeft je 25% lifetime korting o.i.d.) Let wel op dat je nog een DirectAdmin licentie moet huren of kopen, of je kan ook gewoon voor een gratis panel/LAMP omgeving gaan. Bij LAMP is 256 MB ram genoeg, bij DirectAdmin minstends 512 MB nemen. Je kan daarna dus zowel hostingpakketten als resellerpakketten verkopen, je hebt namelijk admin toegang in directadmin.

Als ik moet helpen installeren hoor ik het graag :)

• In principe wel, je kan namelijk dus ook resellers verkopen, wat met resellerhosting niet kan. Daarnaast zijn de VPS servers vaak uitgerust met RAID 10, Versio e.t.c zullen hoogstwaarschijnlijk gewoon RAID 1 gebruiken. Je data is dus veiliger en je hebt gegarandeerde resources i.p.v. shared.

Maargoed: het is een stuk duurder

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!