Alsof het nog niet genoeg was

• Dan komt het totaal dus toch op 82 miljoen.

Als je dat nog een keer verdubbelt krijg je 164.000.000
    En wat niels aangeeft, nummer 1 van meest opgehaald kan dus eventueel veel meer zijn.

Totale bedrag is dus zowiezo: 164+ mil.

PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

Project vendettagame.com:
    10% klaar

• Dit is helemaal niet bot en laf, dit is gewoon puur de realiteit onder ogen zien.

En ik heb niks tegen die mensen persoonlijk, ik vind het zelf ook heel erg wat er gebeurd.

Je kan hun en onze samenleven totaal niet vergelijken, zij leven in armoede, ze zijn dat gewoon, dusja, moest ik daar een week zitten, ik overleef het inderdaad niet, maar ik denk dat weinig westerse mensen dat zouden overleven.

Kijk, er gebeuren dagelijks wel natuurrampen, er gaan dagelijks mensen dood, wat allemaal jammer is, maar het is niet omdat er in 1 keer 100.000 mensen dood gaan dat ik opeens geld ga geven.

Ik zou veel liever geld geven aan organisaties die de mensen constant proberen te helpen, niet aan mensen die speciaal iets organiseren omdat er iets ergs gebeurd is.

Je kan nu wel zeggen dat ik niet solidair ben, maar wanneer ik iets voor heb ga ik toch ook niet om geld bedelen?

Elke mensen / ras heeft zijn eigen overlevingskansen, leer er mee leven dat sommige mensen gewoon minder kans hebben om deze harde wereld te overleven.
    En soms is het niet slecht dat bepaalde mensen eruit gefilterd worden.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.01.10 18:09:07:
    oh, en sorry als dit echt grof overkomt, maar dat is gewoon puur hoe ik erover denk.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Citaat

Elke mensen / ras heeft zijn eigen overlevingskansen, leer er mee leven dat sommige mensen gewoon minder kans hebben om deze harde wereld te overleven.
    En soms is het niet slecht dat bepaalde mensen eruit gefilterd worden.

Komt erg in de buurt van sociaal-darwinisme, niet echt een goede zaak. Daarnaast vind ik je bericht klinken als: Gewoon aan hun lot overlaten, puur egoïstisch.

Lijkt me niet je werkelijke standpunt.

• het is allemaal wel erg maar de helft van het geld wat je geeft kom toch niet aan? en wat heb je eraan als hun geld hebben hun kunnen er niks van kopen? ja wij kopen hier voedsel van het kleine beetje wat van mijn 2 euro overblijft. (er is volgens mij keer onderzoek naar gedaan er gaat maximaal 1 euro naar die mensen toe als je 2 euro geeft). alleen daarom geef ik al niet aan de mensen die aan de deur komen of via dat giro nr. ik geef liever het geld aan mijn school daar gaan altijd mensen naar het land toe waar iets ergs is. zo weet ik zeker dat het geld aan komt.

• Db-maffia, dat speelt totaal geen rol.
    Als jou familie op vakantie was en hun auto rijd in een ravijn, ga jij dan opeens geld doneren?

@killingdevil, er worden dagelijks zoveel mensen aan hun lot overgelaten, ik zou veel liever die mensen helpen dan mensen die nu opeens komen roepen om hulp.

Word de Irakeese bevolking geholpen? Dagelijks vallen daar onschuldige slachtoffers die niet geholpen worden.
    Waarom zij niet?

Waarom worden onze eigen dakloze niet geholpen?

Ik blijf erbij, ik voel mij niet aangesproken om geld te storten voor hun.

Don\'t like me?

• @Woutr

dit doen ze omdat NL zo een goeie reputatie krijgt de regering is hetzelfde als de straten hoe hoger je reputatie dus hoe meer respect hoe meer respect hoe meer mensen je mogen/of bang voor je zijn. dat laatste geld niet voor de regering maar ik denk wel dat het zo gaat.

• Citaat van lhmedia

@Woutr

dit doen ze omdat NL zo een goeie reputatie krijgt de regering is hetzelfde als de straten hoe hoger je reputatie dus hoe meer respect hoe meer respect hoe meer mensen je mogen/of bang voor je zijn. dat laatste geld niet voor de regering maar ik denk wel dat het zo gaat.

Respect heeft maar bar weinig met aanzien te maken. Ik denk toch echt wel dat Nederland niet bekend staat om haar vrijgevigheid. In het buitenland heb je al vaak lui die alleen Amsterdam kennen (wiet) of zeggen "kijken, kijken niet kopen".

Zoek eens op hoe de Koningin van Engeland gerespecteerd wordt terwijl die zoons (eentje ervan dan) een beetje door gedraait is om maar een voorbeeld te noemen: "Het nazi pakje". En nee Engeland staat niet op nummer 2.

• Oh en nog iets, mensen die doneren kunnen nu wel tegen mij zijn.

Maar zonder de media hadden jullie nooit van deze ramp geweten, hadden jullie wss nooit gedoneerd.

Dat is ook een van de redenen waarom ik geen geld wil geven, de media pusht ons om geld te geven.

Don\'t like me?

• W0utR
    Daar heb je wel gelijk in, landen als Afghanistan wordt niet eens meer naar omgekeken door de bevolking.

Gaan we ook allemaal in de rij staan als ze ineens daar geld nodig hebben voor een wederopbouw?

PostCounter: 0 - 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

Project vendettagame.com:
    10% klaar

• Het is puur om te laten zien dat Nederland ook om anderen geeft zodat als er hier iets gebeurd ze hulp terug kunnen verwachten!
    Bijvoorbeeld: Overstromingen(1953) stel er gebeurd weer zoiets dan kan Nederland veel hulp verwachten denk ik.

• Citaat van az

Het is puur om te laten zien dat Nederland ook om anderen geeft zodat als er hier iets gebeurd ze hulp terug kunnen verwachten!
    Bijvoorbeeld: Overstromingen(1953) stel er gebeurd weer zoiets dan kan Nederland veel hulp verwachten denk ik.

Bij mijn weten hebben wij toen geen hulp gekregen van mensen over de hele wereld.

• Citaat van Axl_H

Niels, hij noemt een voorbeeld, en zegt er na dat als zo iets nog eens gebeurd, dat dan andere landen komen helpen....

Maar waarom werden wij in die tijd niet geholpen door de wereld vraag ik toch. Wij hadden dan wel geen 100.000 doden maar elk leven is toch belangrijk?

• Citaat van Niels

Maar waarom werden wij in die tijd niet geholpen door de wereld vraag ik toch. Wij hadden dan wel geen 100.000 doden maar elk leven is toch belangrijk?

ja, dat klopt, maar toendertijd had iedereen nog schade van de 2e wereld oorlog, als ik je dat nog moet gaan uitleggen....

• Citaat van Axl_H

ja, dat klopt, maar toendertijd had iedereen nog schade van de 2e wereld oorlog, als ik je dat nog moet gaan uitleggen....

Ah geschiedenis les van een waarschijnlijk minderjarige... Leuk.
    Als de hele wereld na 8 jaar moest herstellen van een de 2de wereld oorlog mag je me voor gek verklaren maar dat lijkt me toch wel heel verdacht. Alleen het Rode kruis was diegene die bijsprong aan de waternoodsramp en die komen dan nog uit Nederland zelf.

• Niels

Wij hadden als voordeel bij de watersnood ramp dat wij beschikte over 'Marchall-Hulp' Het snel opbouwen en op de been krijgen van de west-europese landen die een verbond (in de VN) zaten met de Verenigde staten.

Wij kregen veel meer hulp dan van het rode kruis. Amerikaanse Boten. Vliegtuigen amfibivoertuigen werden allemaal ingezet om ons zielige nederlanders uit het water te vissen. De militaire herbouwing van delen in belgie en nederland werden stilgezet om ons hier in Zeeland te helpen.

Toch nogmaals beter leren?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!