Contract op een deadline

• Over laatst heb ik een lay-out laten slicen bij een bedrijf met KvK op contractbasis, maar nu blijkt dat de slicer zich hier niet aan heeft gehouden en al 2 dagen voorbij de afgesproken deadline is.

Hier heb ik hem eergisteren netjes op gewezen, maar nog steeds niets ontvangen langs zijn kant.

Nu wil ik dus uiteraard de afgesproken deal naleven, maar wat kan ik nu in deze positie doen, hij heeft de .psd, ik heb het contract (getekend + een kopie).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!

- Dein

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • az
    Dat maakt niet uit, een contract is ervoor om je te verzekeren dat hij op de afgesproken tijd er is.

Ik zou hun aanspreken en zeggen dat als het nog langer duurt je een korting verwacht.
    Een afspraak is er om je aan te houden, indien ze dit niet kunnen kan je met de prijs spelen.

• met de prijs spelen kan maar superior je weet maar nooit wat er gebeurd is! Een familielid kan plots overleden zijn denk niet dat je je dan focust op designen!

• Als het in het contract staat kan jij de hele opdracht aflasten of korting vragen op jou product. Mochten ze helemaal niet reageren zou ik inderdaad even afwachten of telefonisch contact zoeken er kan altijd iets vervelends aan de hand zijn.

• Dit staat er in:

Ondergetekenden,
    ******.***, te dezen vertegenwoordigd door dhr. Dustin Bons
    hierna te noemen: Partij I
    en
    *******, te dezen vertegenwoordigd door Dein Dehouwer
    hierna te noemen: Partij II
    komen het volgende overeen:
    Artikel I
    Partij I zal zorgen voor Slicen ****** voor Partij II.
    Artikel II
    Afsprakenlijst:
    xhtml transitional
    externe css style sheet
    cross browser
    Artikel III
    De door Partij II aan Partij I te betalen uitkoopsom zal bedragen: ? 30,00, te voldoen uiterlijk ??n week na de oplevering
    van de producten genoemd in Artikel I volgens de afspraken genoemd in Artikel II.
    Artikel IV
    Partij I zal aan Partij II voor 28/02/2010 de producten genoemd in Artikel I overdragen.

• Erg onduidelijk, Dein. Schappelijk is dat je van hem verantwoording verwacht hierover, en een percentage aan korting op het product. Vraag me alleen af of hij hieraan gehoor geeft, alleen je hebt geen poot om op te staan, er zijn specifiek geen afspraken over geweest.

• het contract is onduidelijk en zegt ook niks over contract breuk.
    en zie dit als een contract dat niet door een keuring door kan komen van een advocaat.

en het ziet er naar uit dat hij niks gaat doen.
    voor de volgendekeer lees het goed door of laat het nakijken door iemand die er verstand van heeft.

maar het kan ook zijn dat er iets tussen is gekomen maar denk het niet anders zou hij melden dat het later zou leveren.

• Contract stelt niet wat er gebeurd indien 1 van de partijen niet voldoet aan de voorwaarden.

In dit geval zou een rechter het nietig kunnen verklaren, omdat 1 van de voorwaarden niet is voldaan.

Zou het onderling proberen te regelen,
    eerst bellen, werkt dat na 3 dagen nog niet kun je het contract annuleren.
    Er is sprake van eenzijdige contractbreuk.

Voor 30 euro verwacht ik nu niet meteen veel problemen hierbij...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!