op datum

  • Hee ik ben al een tijdje aan het proberen iets te selecteren. Maar het probleem is dat hij het alleen moet selecteren als het binnen het uur is gebeurt dus voorbeeldje om 22.12.33 gebeurt er iets dat gebeurt 3 keer dan wil ik met een query dus dat aantal selecteren. Maar als het dan 22.12.34 is dan moet hij gewoon weer 0 aangeven. Ik ben al een tijdje aan het proberen dit te doen. Het gaat om een datum vak in mijn database. Dit is de query zoals ik hem nu heb alleen nu selecteert hij het van elke datum en ik wil dus dat hij alleen selecteert als het binnen dit uur is gebeurd. Query:


    PHP
    $max = $sql->count_results($sql->query("SELECT aanvaller FROM attacklog WHERE aanvaller = '" . $own['id'] . "' AND verdediger = '" . $user['id'] . "'"));


    Hoop dat iemand het weet:cheer:.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • ik zou dit als ik jou was oplossen via een manier dat je een mktime of time in je database zet op int ( 11 ) en dan kan je het zeer gemakkelijk vergelijken door mktime() + 60 ( voor de seconden ) . dan moet je even kijken of de tijd mktime al over de huidige tijd is in de sql, zo ja even updaten. ;)


    Misschien dat dit kan helpen, aangezien ik ook even niet weet wat je precies wilt doen..

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • @ NielsB


    Ik heb het al op deze manier geprobeerd maar dat werkte niet.



    Maar dat werkt niet.


    EDIT:
    Sorry verkeerde stukje gepakt.


    PHP
    $maxtijd = (strtotime($lastattack['datum']) + 3600);
        $max = $sql->count_results($sql->query("SELECT aanvaller FROM attacklog WHERE aanvaller = '" . $own['id'] . "' AND verdediger = '" . $user['id'] . "' AND '" . $maxtijd . "' < '" . time() . "'"));
  • [offtopic]Twee keer bumpen lijkt me overdreven?[/offtopic]


    Kan er iets mee te maken hebben dat je vraag bijna onleesbaar is. Misschien moet je eens beginnen met je vraag normaal te stellen en de structuur van de database tabel waar het om gaat met toelichting te geven.

  • Oke nou het gaat er om dat ik wil dat de query alleen de aanvallers selecteert waarvan own['id'] aanvaller is en user['id'] verdediger. Maar nu wil ik dus ook nog dat hij die alleen selecteert als het binnen dit uur is dus stel pietje valt om 22.35.22 jantje aan en jantje valt om 22.55.33 marietje aan en pietje valt nog een keer jantje aan om 22.45.36 als het dus 23.00.00 is dan zou hij dus bij pietje en jantje 2 moeten geven en bij jantje marietje 1 maar als het dan 22.36.45 is zou hij dus bij pietje jantje nog maar 1 aan moeten geven en bij jantje marietje ook nog 1 waneer het dus 22.46.55 is zou hij dus voor pietje jantje 0 geven en voor jantje marietje 1


    Dus hij moet het dus selecteeren als het nog geen uur geleden is als het dus gebeurde om 22.35 en het is 23.36 dan zou hij die van 22.35 niet meer moetten selecteren maar als het 23.34 zou zijn moet hij hem dus nog wel selecteeren. Zo duidelijk?


    EDIT:
    In de database is het een datetime vak.
    Dit is de query lastattack:

    PHP
    $lastattack = $sql->fetch($sql->query("SELECT datum FROM attacklog WHERE aanvaller = '" . $own['id'] . "'"), 'assoc');

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!