Posts by L.Groot

    Ja dit was mijn idee ook al. (niet om het te doen). Maar dat het wel mogelijk is.


    En toch kijkt een ieder wel naar de likes. Anders zou het ook niet nodig zijn dat het er staat toch?


    greetz


    Akkoord, maar dan kijk je neem ik aan op de likes per post en niet naar de likes per persoon?

    Sowieso is het er vanuitgaan dat iemand betrouwbaar is omdat hij likes heeft al erg ver gezocht. Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die proberen om anderen te misbruiken/manipuleren. Daar valt nu eenmaal niets aan te doen en als we zouden instellen dat je je eigen posts niet meer kunt liken, bedenkt men iets anders.

    Dat is zeker wel de bedoeling. Kijk naar websites als Facebook, ook daar is het mogelijk eigen posts te "liken". Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar als je zelf vind dat je een super nuttige toevoeging heeft van je post, of je bent trots op wat je gemaakt hebt/wilt laten zien dan zou je je eigen post best mogen liken. Het is een beetje een gevoelskwestie vind ik, en persoonlijk vind ik het wel raar staan, maar het is zeker niet verboden/een bug.


    Met vriendelijke groet,


    Lars Groot
    Beheerder ICTscripters

    @Tim,
    Ah daar had ik nog niet over nagedacht! Is inderdaad wel een mogelijkheid, al los ik het liever met de browser zelf op. Wel bedankt voor je reactie en de links en ga het maar proberen als ik niks anders vind.


    @Koen,
    Hmm dat is inderdaad wel erg complex, maar ik zal eens kijken wat het inhoud, die Selenium.

    Ik heb vorig jaar een week stage gelopen in Goch (net over de grens in Duitsland), op een Realschule en ik vond het erg leuk! Zeker ook omdat een Realschule iets compleet anders is als de Nederlandse middelbare school (Realschule is +/- vmbo-t/havo) en je gewoon in een compleet andere cultuur bent. De Duitse scholen in het bijzonder zijn dan heel erg autoritair, m.a.w. niks afgezakte broek, spijbelen en docentje uitdagen maar daar is de klas stil als de docent zegt stil en als je binnenkomt zegt iedereen in koor "Guten Morgen Herr ...". Erg indrukwekkend dus :). Wat ook grappig was dat ik op maar 30 minuten fietsen van de grens afzat, en op 45 minuten fietsafstand van Center Parcs Het Heijderbos. Door die afstand kon ik daar gewoon met korting verblijven en was het prima te doen (en 's avonds lekker in het zwembad en wildwaterbaan haha).


    Ook dit jaar moet ik weer een stage doen, deze keer 2 maanden fulltime en moet het in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland zijn :). Dus ik ga me er rond december ook weer in verdiepen, ik moet in mei/juni van volgend jaar.


    Maar het is zeker de moeite waard en ook als je een branche gaat doen wat niet compleet verschillend is, is het aan te raden. Als je straks een baan aangeboden krijgt in Duitsland/Engeland/België weet je al een beetje hoe het daar gaat en dat is zeker meegenomen. Ik raad je zelf Duitsland aan, zeker voor het kantoorleven. Het kantoorleven daar is namelijk veel zakelijker dan hier. Ik weet niet of je Jiskefet kent van vroeger, maar wat je daar ziet is in Duitsland het tegenovergestelde: aanspreken met ú en niks boterham onder werktijd eten en continu naar de koffie automaat. Engeland weet ik niet helemaal maar lijkt me meer vergelijkbaar met Nederland. Enig voordeel met Engeland is dat als je geen Duits spreekt dat je daar met Engels natuurlijk beter terecht kunt, al kunnen veel bedrijven in de IT in Duitsland ook vast wel goed Engels hoor :).


    Als je meer info wilt over Duitsland moet je me maar contacteren, ik spreek zelf vloeiend Duits en volg er een HBO-opleiding in dus ik kan je vast en zeker wel helpen ;).

    Hallo iedereen!


    Ik zit met het volgende. Voor een project heb ik een scherm die via chrome kiosk een webpagina laad. Die webpagina word m.b.v. jQuery automatisch van nieuwe inhoud voorzien, maar doordat de internet connectie op die locatie soms wel eens slecht is, zou dan op een gegeven moment de hele pagina crashen. In de jQuery heb ik ingebouwd dat hij op dat moment dan de pagina gaat vernieuwen, maar dan krijg je dus de Chrome connection error page.


    Wat ik zoek is een extensie of mogelijkheid om óf die pagina's aan te passen (ik heb er iets over gevonden maar het archief kan ik dan niet meer goed packen) zodat ik er een auto refresh in kan bouwen m.b.v. meta refresh. Of ik zoek een extensie die automatisch de pagina vernieuwd nadat de chrome error pagina 1 minuut in beeld is bijvoorbeeld.


    M.b.t dat laatste: ik heb wel auto refresh dingen gevonden, maar die controlen niet op een error pagina of dat de inhoud statisch blijft. Dus óf hij reload mijn pagina altijd (= niet de bedoeling want dan klopt de inhoud niet meer), of hij doet het helemaal niet. Zoiets zou dus wel moeten kunnen, maar dan moet hij rekening houden met een jQuery container in mijn pagina, als die container wijzigt refresht hij niet, als hij niet wijzigt binnen 1 minuut wel (dan weet hij dus of er een connectie probleem is, of dat de error pagina in beeld is en dus die container niet in de html bevat).


    Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn maar ik kom er gewoon niet uit... Als iemand een soortgelijke fix voor Internet Explorer of Firefox heeft mag dat ook!


    Alvast heel erg bedankt!


    Groet,


    Lars

    Ik ga even ingrijpen voordat dit uit de hand gaat lopen:


    TS: jij bent verplicht te zorgen voor een goede weergave van de code en voor een demo account. Dat kun je niet opleggen aan iemand die probeert te helpen. Daarnaast is het plaatsen van de code in de [*code][*/code] tags verplicht en is het ook stukken beter om te lezen. Bij deze heb ik het voor je gedaan, volgende keer verwacht ik dat je dat zelf doet.

    Bedankt voor alle reacties, ik heb alles uitgeprobeerd maar helaas ook zonder resultaat.
    Ik heb daarom voor een andere (deels minder mooie) oplossing gekozen. Ik heb een div buiten de body tags gemaakt met daarin de select tag. In de pagina zelf heb ik een button gemaakt met "Selecteer medewerker". Die button heb ik m.b.v. jQuery UI Dialog gekoppeld aan de div, waardoor hij de div buiten de body in een dialog opent. Dit werkt gelukkig wel!


    Dus het zal ergens in een bestand fout gaan, waardoor Android gek gaat doen, maar ik heb geen zin om nog uren hieraan te werken. Daarom kies ik dus voor deze optie.


    Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken, als ik de echte oplossing heb zal ik die hier natuurlijk ook vermelden!

    Hallo iedereen,


    Voor mijn werk ben ik bezig om een roosterwebsite te maken. In deze roosterwebsite zit een dropdown menu, waar je de medewerkernaam kunt selecteren (om het rooster van een collega te bekijken). Helaas klapt dit dropdownmenu om een vage reden niet uit op Android, wel op Windows en Linux (PC editie).


    Heeft iemand enig idee waarom niet en wat ik hieraan kan doen? Zelf heb ik al m'n CSS en JS files nagekeken, alsmede mijn code gecontroleerd en verschillende CSS/JS bestanden eruit gehaald en er daarna weer terug in geplaatst. Dit alles helaas zonder enig resultaat.


    Je kunt op de webpagina komen door te surfen naar http://cpameh.larsgroot.nl.
    Daar aangekomen inloggen met deze gegevens:
    Login: eemhof
    Wachtwoord: aquamundo


    Eenmaal in de webpagina op de linker optie drukken ("Mijn rooster") en daar zijn de desbetreffende drop-down menus op te vinden.


    Alvast heel erg bedankt voor het meekijken!


    Met vriendelijke groet,


    Lars Groot